După lupte seculare

Posted: iunie 24, 2013 in Scrierile mele

A fost odată, când a fost, demult…acum câteva zile, că dacă n-ar fi fost n-aș fi povestit, că noi nu suntem de când poveștile, vorba lui Creanga, ci suntem mai dincoace, cu vreo doua-trei zile, adică…de poveste, de când s-a pricopsit Ministerul Invățământului cu drobul de sare deasupra capului. Au venit „deșteptii” neamului să pună ‚ordine” în ceea ce mergea și toată lumea știa, mergea bine, vorba lui Caragiale „ eu știu ce glas are măgarul și știu asemenea că orice școală, cât de înaltă, nu poate da ce n-a vrut nașterea…” Uite așa, din patru în patru ani, se schimbă câte ceva, doar doar, drobul de sare nu va cădea. A căzut. Nu mai avem învățământ, avem o „fabrica” de proști cu diplome, de ingineri, de profesori, de manageri, de doctori, de ce mama dracului au mai inventat. Invățămîntul s-a transformat într-un bussines, cât mai multi cotizanți spre îmbogățirea patronilor de Universități și Institute. Ce „scot”, nu conteaza, important este să le ia toți banii.
Cum sunt studenții de astăzi? Incerc să-l parafrazez pe Caragiale. Ca fizic, închipuiți-vă sunt cât se poate de bine, cearcăne la ochi dimineața, după o noapte la club, unii mai slăbuți, alții cu o prea dezvoltată porțiune de cărnuri și grăsimi, ceea ce, cum zic unii, denotă, în rațiune dreaptă, lipsa substanței neponderale care, după metafizicieni, constituie împreună cu materia, ființa umană completă. Bine dotați cu telefoane și tablete unde, își strâng conștiincioși subiectele la examen. Unii nu știu să scrie, dar știu să citească. Unii citesc dar nu știu să scrie. Niște „juni” plini de…talente, unii cu viitor la fabrica sau în partidul lui tata, alții nu dar, nu-i interesează. Nu citesc, nu învață. Ei au telefoane și tablete. Dacă nu pot să le deschidă sunt ca și morți. Zero. Tot ce au acumulat până acum nu este decăt echivalentul a patru clase primare în „astă Republică nenorocită”. Ce pretenții să am când, el știe să citească metru pe secundă la patrat și scrie metru la patrat pe secundă. E perseverent și îmi spune că a scris corect demonstrându-mi. A deschis o paranteză pătrată, a scris metru pe secundă, a închis paranteza pătrată și a ridicat totul la patrat. Pentru el, asta se citește, metru pe secundă la patrat (unitatea de măsură a acceleratiei). Studentul de astazi este tenace, stă cu „dinaintea goală” până în ultimul minut. Poate, poate. A dat peste unul mai tenace. Studentul de astăzi este exact, dacă îi spui să scrie ecuația lui Bernoulli pe tablă, el scrie : „ecuația lui Bernoulli”. Pentru el este corect, asta i s-a cerut. La unul dintre examene le-am propus o dictare în locul subiectelor. S-au luminat la față. S-or fi gândit că le dictez un pasaj din Scufița Roșie „Haide-ți domn’ profesor, suntem de acord”. Le-am spus „vă voi dicta o relație matematica din Mecanica fluidelor, cu vorbe, voi o scrieți matematic, cu litere și cifre”. Am dictat un du/dt (derivata totală a proiecției vitezei fluidului pe direcția axei Ox, funcție de timp). Au renunțat concentrându-se la subiectele primite. Vorba vine. Șansa lor era în telefon sau tabletă. N-au avut și din peste 190 de studenți, au promovat sub 10%. Incă un profesor ca mine și Universitatea va da faliment sau eu voi fi cel îndepărtat să salvez Universitatea.
Inchei cu vorbele lui Cațavencu: „După lupte seculare, care au durat aproape treizeci de ani, iată visul nostru realizat! Ce eram acuma câtva timp înainte de…….? Am luptat şi am progresat: ieri obscuritate, azi lumină! Ieri bigotismul, azi liber-pansismul! Ieri întristarea, azi veselia!… Iată avantajele progresului! Iată binefacerile unui sistem constituţional!”

Comentarii
  1. biziniche gheorghe spune:

    Constatari amare dar adevarate! Nici in visele mele cele mai sumbre nu am crezut ca o sa ajungem aici!

  2. Gigi Boros spune:

    daca in tarisoara asta se poarta”curat neconstitutional,da’umfla-l” cred ca nu mai putem avea nici o pretentie.Sau mai bine zis o societate in care nu se respecta legile care vasazica nu se respecta.Vai de capul nostru in urmatorii ani.

  3. ispas spune:

    Si inca nu-i prea rau . Sa ne fereasca D-zeu de perioada cand ne vor conduce !

  4. Nicu Raicea spune:

    Baroane,

    1. Ce traiesti acum nu se datoreaza sistemului democratiei constitutionale! Ele sunt consecintele mentinerii, de catre scursurile comuniste care ne-au condus si ne conduc prin ocuparea functiilor publice, de data asta prin alegeri,, chiar si in constitutia acestui stat, a principiilor si mentalitatilor comunismului. Sistemul de invatamant (nu de educatie, cum smechereste il numesc astia) si sistemul de sanatate sunt la fel, rezistenta la schimbari eficace fiind unul singur: ACCESUL SMECHERILOR LA BANI (sub forma de spaga sau prin sufonarea bugetelor respective)I.

    2. Lupta studentilor (si nu numai) pentru diploma/titlu si nu pentru educatia reala din sistemul de invatamant in care ai calcat din nou se datoreaza coruptiei la angajare sau in promovare,generalizata culmea, chiar si in companiile private (priveste putin la compania in care inca mai lucrezi). Asta-i tot meteahna aparuta in comunism..

    Aminteste-ti ca tonul l-au dat ceausestii care s-au vrut, el inginer si ea academicianca, si, culmea, cu cardasia profilor universitari, S-AU FACUT! Aveau nevoie pentru credibilitate in fata aplaudacilor! Cand a fost vorba sa schimbe cateva idei cu profii unei universitati din Suedia (la o vizita) pentru a obtine titlul de doctor honoris causa, au fugit de au rupt pamantul, cacandu-se in el de titlu!

    Acest ton a fost deajuns, „tezele”” din iulie 1971 (deci imediat dupa ce am terminat noi) n-au facut decat sa le dea primitorilor de spaga si motivul daramarii invatamantului. Duapa sta majoritatea profesorilor creati inainte de ’44 s-au cerut la pensie. profii tineri s-au „”ïntegrat”” si vezi peste tot ce ai vazut tu.

    Deoarece nu intrevad (ca si tine) schimbari in bine in urmatorii 50 de ani, solutia este ca putinii elevi/studenti capabili si motivati de pasiune sau de saracie sa foloseasca gratuitatea invatamantului,, sa utilizeze cat pot mai mult dotarile/cartile din domeniile cautate in vest si „”s-o taie””! Deci: SALVATI-VA COPIII (intelegand si nepotii)!

  5. babuzduc spune:

    D-le Petru, azi am facut prima data cunostinta cu Blogul dvs. La multi ani de Sf. Petru si Pavel!
    Strict la acest subiect: ref la du/dt. Daca a fost mare surpriza procentul de 10% de promovabilitate, eu zic sa incercam sa trecem peste acest soc si sa facem( faceti 🙂 ) ceva util-sa comunicati informatiile astfel incat sa impuscam 2 iepuri. Eu nu sunt pedagog si nu incerc sa par altfel decât sunt.
    1. Sa comunicati elevilor/studentilor un esential de 10-20% din total materie structurând-o astfel incât acest esential sa ramâna forever in mintea lor ( metoda transmiterii acestor informatii trebuind sa fie alta decat cea traditionala… )
    2. Sa faceti si ceea ce va cere programa…

    Propun ca nota de la examenul final sa aiba proportia de 50%-50% din ambele „zone” informationale…

    Cu respect,

    • aronpetru spune:

      Am sa va raspund. Am accentuat la fiecare teme cu ceea ce trebuie sa ramana studentul. Cum sa ramana ? Ei nu invata. Nu citesc nimic. Se bazeaza doar pe furat. Astia sunt. Cum sa le predai Mecanica fluidelor unor asa zisi studenti care habar n-au care este aria cercului. Cum este posibil sa treci la Matematici Speciale si sa nu sti elemente de baza? Vorba lui Mariu Chicos Rostogan, sunt loaze.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s