Unghe îs fundașii ?

Posted: Decembrie 9, 2013 in Scrierile mele

Intr-o știu eu care țară, nu prea știu în care sat, dar sunt sigur, nu sub pat, doi bătrâni stateau de vorbă, nu la sfat, la poartă, ținând de toartă căte-o cana cu jinars.
-Veșine ! N-am haznă cu muierea.
-Da’ ce i-o vint?
-Are mai mult răgaz ca mine. Io prin ogradă: curață ciucalăi la galițe, rânește la vite, șci cum îi. Asară când intrat-am în conie eram buiag ghe cap. N-apucai să m-așej lângă ler, să mă-ncălzăsc oleacă, că m-o întrăbat ghe politică. Șî cânta la mine că nu pricepe. Șe să-i zâc? Am dat-o ghe gard.
-Pă șine mă ?! Pă muiere ?
-Tulai Doamne! Cum gângheșci ? Am vrut să zâc c-am dat-o cotită. Da’ nu vreau s-o auz, mâne poimâne, că mă face ceacanău or trămpălău, cum l-o făcut Iliescu pă Geouana.
-Geoană nu Geouana.
-Mi mai lesne Geouana că așe o strâgă meuierea pe jițică. Zî-mi tu, că ești școlit, șe să-i vorovesc ghe iștia?
-Lițăul mă! Pă vremea lu’ Ghej. Să făcea școlă.
-Mai an s-o făcut șî la noi una.
-Lasă-mă să-ț explic șî nu mă mai deturna de la obiect că mintenaș mă strigă muierea. Politica îi ca la fotbal. Extremă dreaptă au ? Au. Extremă stângă au ? Au. Interii îs ăia ghe țentru dreapta șî ghe țentru stânga. Toți vor să dea gol șî, slava Domnului, ne-or alduit ghe nu mai șcim pă unghe să scotem chimeșa.
-Da’ portar nu-i ?
-Mă! Poți băga autobaza lu’ Cârțu că iștia tot găsăsc o gaură. Is iuți. N-ai văst cum să mișcă, când pă stânga, când pă dreapta, când la țentru. Bag samă, își cotă ăl mai bun culoar ghe șut. Șî trag din tate pozâțiile. La fiece gol au șî ei câte-o șpa… N-o stai. O premă. Uice mă la ăla cu 7 bani de-a lu’ „uie”.Ăla e un eurogol! Prima șî întâiaș dată crezut-am c-o fost dat direct din corner, ghe pă partea stângă. N-o fost așe. Arbitru o fost una dintre „femei” ș-o dat unșpe metri.
-Or marcat!
-Marcat-o! Iștia nu dau rateuri. Dară, arbitru’ ghe tușă, ăla șe stă la Cotroșeni, o ridicat fanionu”. O zâs c-o mișcat portaru’, cam așe cum ne mișcăm noi, șî face lăcrimație la „fifa” nostă, care, sci, îi zâce „cecereu”.
-Câștiga-o?
-Pă dracu, Doamne iartă-mă că-s în postu’ Crăciunului. În șel mai bun caz să repetă lovitura. Țî minte cum ne râdeam de moldoveni? Doamne ce șod vorovesc. Nu ca noi. Ei îi zâc la asta „pălitură de osândă”.
-Șî noi?
-Noi? In tribună. Ne uităm ca proșcii cum ne dau ei goluri. La tribuna țentrală, urale, noi, la peluza mai ne descărcăm nădufu cu „Demisia” cu „La brutărie”…. Pă asta cu brutăria n-am înțălăs-o că vezi șî tu șe bine-i mere brutauriul nost. Când îi un meci mai important șî trăbă să dea mai multe goluri umplu arena dă boactări, deia cu bulan. Șî ghe te răstești cumva la ei che umflă șî te bat ghe stai beteag o săptămână. Acum ai prișeput ?
-Mulțumescu-ți vecine că mai luminat ca când aprind lămpașu’ în grajd să mulg vaca. Da’ șci șe n-am înțălăs, unghe îs fundașii.

Comentarii
  1. Gigi Boros spune:

    E o vorba in fotbal(recomandare a unui antrenor catre jucatori-ghe,mare hantrenor):Atacam si ai n-ai mingea,TRAGI LA POARTA.Asa ca …………luati aminte si TRAGETI LA POARTA din orice pozitie(am vrut sa spun TRAGETI LA BANII PUBLICI)

  2. Aglaia Dimofte spune:

    Foarte buna!
    O intrebare, ce este „ler”, am auzit un comentariu ca nu exista acest cuvant in limba noastra.
    Toate cele mai bune!

Lasă un răspuns

