Jurnalul unui rebel

Posted: Martie 31, 2015 in Scrierile mele

Partea a XVI-a

Iulie 2012. Luna trecută m-a cam obosit și mi-am propus să mă odihnesc oleacă. Afară e cald. Poți să-ți prăjești ouă pe asfalt iar, mie îmi vine greu să nu m-aprind. Sunt sceptic și asta mi-a intrat în sânge dar, eu dau deoparte ura și lupt cu tot ce e mai creștinesc, fără să întrec măsura. N-am de gând să mă întreb vreodată: „în ce țară trăiesc?”.
Prin viață, n-aș vrea să fiu un simplu trecător. N-am strâns avere, n-am palate, n-am trăit nici greu dar nici ușor și nu m-am plâns că n-am de toate. Sunt momente când îmi ies din fire. Luați vorbele mele ca o dojană, nu suport purtarea grosolană și dacă vă interesează ce-mi doresc eu mie, citiți mai jos…o parodie. O parodie la o cunoscută poezie a lui Eminescu. Multpreacinstite, e parodie, nu e plagiat!
„O femeie m-a determinat să m-apuc de băut şi eu n-am avut nici măcar bunul simţ să-i mulţumesc” Am vrut să scriu în loc de „băut”, „scris”, schimbând un singur cuvânt dar, m-aţi fi acuzat că l-am plagiat pe WC Fileds. Totuşi, este adevărat, o femeie m-a determintat să m-apuc de scris. „N-ai talent şi decât să freci menta, scrie!…” Văd lumea cum încet se clatină. Ce-o împinge, de nu îi pasă nici de datină? Scriu despre tot ce mă provoaca. Apoi…este lumea-n care mă voi odihni oleacă.

Ce-mi doresc eu mie, dulce Românie?
Să-mi duc soţia la o crâşmă că mi-e dor.
In braţele nervoase s-avem câte-o tărie,
Gândi-vom la trecut că n-avem viitor.
De venin e plină cupa, spumegă pocalul.
Politrucii mândrii asta ne servesc.
Ei rămân ca stânca unde i-a dus valul.
Dulce Românie, asta n-o doresc

Mi-aş dori să-i văd una cu pământul,
Fugind aiurea, călcâie fumegând.
Din spate să le vină-n ajutor şi vântul
Iar, eu şi cu soţia în crâşmă triumfând
Ne vom scălda-n lumini multicolore,
Ii voi şopti în graiul dulce românesc
Cuvinte vechi ce făcut-au să m-adore
Dulce Românie, asta mi-o doresc.

Vor acum să dea cu min’ la pace.
Incearcă să mă-mbroboade surâzând,
Să m-orbească nu e chip, nu le dau pace.
Le suflu-n lampă, să nu o văd arzând
Si când printre noi or să coboare,
Din paharul cu venin am să-i servesc.
Vom arde durerea noastră în altare
Dulce Românie, asta mi-o doresc.

Ce-mi doresc eu mie, dulce Romanie?
Să-mbătrânesc frumos, să mai fac amor,
Să mai simt în mine a tinereţii bărbăţie,
Să mai pot petrece din noapte pân-n zori,
Să vă presar în suflet câte-o bucurie,
Să mai colid cât pot pe plaiul românesc,
Să văd pe chipu-mi renescând mândrie,
Dulce Românie, asta mi-o doresc.

Da! Simt nevoia să mă odihnesc oleacă. Și totusi, eram pe o şosea. Un drum european care la noi e cam sătean. Circulam regulamentar, ocoleam gropi cu grijă să nu-mi spargă parbrizul vreo “schijă”, provenită dintr-o groapă plină cu apă, când mă trezesc depăşit, în viteză mare de-o maşină tare, plină de cheflii, tineri şi zurlii, neatenţi la şoseaua care se-ngusta, cum se-ngustă la noi, sadea, când ţi-e lumea mai dragă, prinzându-te cu piciorul în acceleratie pân-la podea. Aud la-nceput un trosc, apoi alt trosc, un copac la pământ, un stâlp de telegraf cu liniile-n vânt şi apoi un pleosc, când maşina din faţa mea a căzut în şantul adânc săpat şi pavat pentru scurs apa provenită din ploat. Am oprit, ca un om cumsecade, să dau primul ajutor, luând din maşina mea un extinctor, de care n-am avut nevoie ulterior, dar ce-am văzut era ceva cutremurător, am sunat la unu-unu-doi. Scurt pe doi, cum cere legea, în timp ce pe faţă mi se prelingea tranpiraţia că urma să sun şi să dau explicaţia. Mi-a răspuns un glas de fătucă şi nu un robot obligându-mă apăs pe unu şi apoi pe doi, fapt că n-am dat înapoi. Conform noii legi, ca să şti pe cin-s-alegi, să-i rezolve pe betegi, îi trebuiesc date concrete şi căt mai exacte ca să ştie săraca pe cine să cheme să dreaga “busuioaca”. Aşa că ii spun locaţia, la ce kilometru, chiar la metru, să nu bâjbâie a lor maşină specială, destinaţia finală. Şi-n timp ce-l ajutam pe şofer, scos prin parbriz pe jumătate, de impact cu terenul compact, o aud că mă-ntreabă dacă e nevoie şi de descarcerare. Ii răspund că mai degrabă de-o încarcerare că şoferul abia se ţine pe picioare şi nu-mi dau seama dacă-i ameţit de băutură sau de izbitură. Mi-a mai cerut nişte date despre ocupanţii din spate şi dacă era cumva şi cineva în dreapta. Cel din dreapta, i-am spus, e sub cutia de viteze şi nu ştiu sigur dacă vrea s-o cerceteze, dar pare dus, cu ochii pe sus, la kilometrajul oprit, mi se pare, la o viteză mare, erau grăbiţi tare iar, pe cei din spate nu-i văd de bagajul din port-bagajul care-a ocupat tot locul din faţă, de-aia nu mă mir că şoferul a fost scuipat ca un rahat, catapultat jumătate prin parbriz brăzdându-i-se faţa, riz cu riz, de-arată bună de-nsămânţat salata. Mi-a mai pus câteva întrebări, pentru evaluări, legate de starea maşinii şi alte ciudăţenii privind starea vremii în perimetru şi dacă am un termometru să iau temperatura, este esenţială pentr-o intervenţie chirurgicală, că oricum n-au instrumente chiar de e banală şi mai m-a ţinut de vorbă cu gândul să mă fiarbă, minute bune cu suspiciune că n-aş fi corect şi să mai reflect alte minute bune ca să mă resune. Când m-a resunat, am constatat că era ceasul de deşteptat.

Comentarii
  1. Noni spune:

    Aceste versuri să apară, lângă poza dvs.,
    pe coperta IV a viitoarei (şi doritei) cărţi
    „ARON PETRU – JURNALUL UNUI REBEL”:

    Ce-mi doresc eu mie, dulce Românie?
    Să-mi duc soţia la o crâşmă că mi-e dor.
    In braţele nervoase s-avem câte-o tărie,
    Gândi-vom la trecut că n-avem viitor.
    De venin e plină cupa, spumegă pocalul.
    Politrucii mândrii asta ne servesc.
    Ei rămân ca stânca unde i-a dus valul.
    Dulce Românie, asta n-o doresc

Lasă un răspuns

