Blatul de pizza

Posted: Aprilie 9, 2015 in Scrierile mele

Mie mi se întamplă, destul de des, să fiu la locul potrivit în momentul nepotrivit. Aseară eram în bucătărie când unul dintre cele trei telefoane mobile, așezate pe masă, a zbârnâit îndelung. Să nu aștepte prea mult cel de la capătul…Na! Asta cu firul nu mai ține. Deci, îi răspund celui de la capătul pământului. Distanța pâna la „capătul pământului” era cam cât ar fi de la Agigea la Constanța. Mi-a răspuns baiatul lui nevastă-mea. Iși manifesta dorința de a face pizza și avea probleme cu blatul. M-am gândit să-l îndrum spre o carte de bucate dar, mi-am adus aminte că am gătit odată, un desert, după o rețetă de opt clătite, l-a care am adăugat o lingură de făină să-mi iasă nouă (așa de gust). Aveam musafiri la masă. La final, numărătoarea a fost simplă, în loc de nouă mi-au ieșit două. M-am gândit că băiatul vrea s-o dea gata pe prietena lui și când vor merge la „pița hat”, pizza de-acolo să i se pară de… Ce mai, să devină capriciosa. M-am gândit să-l ajut și i-am spus „Bărbate, ia un top de hârtie și scrie! Vorbim ca de la expert la expert, adică chef la chef, tu în ouă fierte tari și eu în ouă ochiuri. Intr-un castron sau lighian, vezi ce găsești prin casă, pune niște făină, toarnă apă și puțină sare. Sparge un ou și fii atent că oul nefiert curge. Apoi amesteci. De iese moale și te-ai plictisit poți face clătite. Daca insiști mai pune făină până faci compoziția ca o plastilină pe care o pui pe o taviță și o frămânți cum făceam cu plastelina la gradiniță. Asta nu e tot. Mai ia o foaie și notează ce urmează. Mă refer la adausurile din aluat, care trebuie să „rimeze” cu ce va trebui să se orneze blatul. Dacă vrei pizza cu pește și pui caras este bine să adaugi un ardei gras, taiat în pătrățele; pentru orice carne de sturion, roșii în bulion; pentru creveți pui doi castraveși storși, conțin multă apă și riști să revi la aluatul pentru clătite; la crap merge un nap iar la biban o mână de șofran; mărarul se folosește mai rar și numai la țipar. Cea mai simplă mi se pare pizza cu carne. Pentru carne de miel sau de vițel pune o mână de pătrunjel și dacă ți se pare puțin, mai frământă-l o tură cu înc-o legatură. Nu uita să-i scoți elasticul ce-o ține. Ar mai fi dar, se recomandă numai la barosani: cimbru pentru carne de zimbru”. Aici m-a intrerupt spunându-mi „Bă, n-am decât salam!”. „Atunci e simplu” i-am spus. „Dacă-mi urmai sfatul ieșea o pizza de tot… Apropo de rahat, poți pregăti un desert punând între doi biscuiți un cubuleț, cum îl mâncam eu când eram în armată. Prietena ta o să fie încântată. Dacă mai e vreo foaie-n top ia-o și notează! Se taie o felie de pâine. Se scoate eticheta și prețul de pe salam. Se taie câteva felii subțiri cu care se ornează felia de pâine ca și cum ai orna blatul de pizza. Dacă ornatul și-a ieșit precum …, apropo de rahat, desertul ți l-ai notat, mai taie o felie de pâine și acoperă ornatul, care ți-a ieșit cum și-a ieșit. Ce a ieșit poți defini în italiană „Pizza di fretta” sau în românește…sandwich. Poftă bună!”

Lasă un răspuns

