Prima zi de Paște

Posted: Aprilie 13, 2015 in Scrierile mele

Ieri, prima zi de Paște, pe la ora trei și nițel, după masa copioasă cu miel, stropită cu vin, se stingea lumina în Agigea. Cu privirea ațintită în jumătatea goală a paharului cu vin ce fusese plin, mă aud strigat de nevastă: „Sună la renel ! Intreabă când vine lumina!”. Cum eram cam obosit am înțeles greșit. L-am sunat pe Ionel , prietenul meu din Lumina, întrebându-l când vine la Agigea. N-am aflat răspunsul. Am fost întrerupt: „La RENEL, nu la Ionel!”  La „renel” mi-a răspuns un tip amabil și nu mi-am data seama dacă m-a întrebat sau a exclamat „Limina s-a taiat”. Eu i-am răspuns adecvat momentului „Adevarat s-a taiat!”. Am revenit dupa câteva minute. Mi-a răspuns  robotul „Nu vă îngrijorați!” de parcă începuse al treilea război mondial. „E o avarie. Curentul revine la 20:30”.
Nerăbdător, la 20:45 am resunat la „renel”. Mi-a răspuns robotul „Curentul revine în Ciocârlia de Sus la 20:00”. Crezând că-i o glumă de-a mea „fâsâită” mi-a luat telefonul. Eu, satisfăcut, după ce a terminat robotul „rapsodia” cu Ciocârlia, ea, mai răbdătoare, a așteptat până când a intrat pe fir, în direct, o fătucă ce a asigurat-o că „a doua zi de Paște vom avea lumină”.
Cum „lumina din lumină” se stinsese și nu doream să fac vreu păcat, chiar în prima zi de Paște, am apelat la nea Costică, vecinul meu, care avea o brichetă primită în dar de la un amic, care o avea de la amicul unui alt amic chiar din Israel, mai exact din Ierusalim. Piatra ce scânteia era de la Bethlehem și când am aprins lumânarea mi-am dat seama, după miros, gazul era bio. Cu lumânarea aprinsă am intrat în dormitor la socrul meu și am pus-o pe televizor. „De ce acolo!” îl aud. „N-ai spus tu că nu poți să dormi dacă nu te uiți la televizor?!” Imbufnat s-a întors pe o parte și nu mi-a mai vorbit toată noaptea. A adormit.

Comentarii
  1. Noni spune:

    Simpatică scriere-povestire!
    Nu v-a venit să rostiţi (că s-o gătat postul), „Lumina ma-mii lor!”?
    Aşa, la general…
    Adevărat că s-a tăiat!?

  2. victor L spune:

    😛😉

Lasă un răspuns

