Ce-mi doresc eu mie

Posted: Aprilie 14, 2015 in Scrierile mele

Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie                Ce-mi doresc eu mie, dulce Românie

Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,               Ce-mi doresc eu mie, dulce Românie?
Ţara mea de glorii, ţara mea de dor?            Să-mi duc soţia la o crâşmă, că mi-e dor,
Braţele nervoase, arma de tărie,                    In braţele nervoase s-avem câte-o tărie,
La trecutu-ţi mare, mare viitor!                       Cinsti-vom la trecut că n-avem viitor!
Fiarbă vinu-n cupe, spumege pocalul,           De venin e plină cupa, spumegă pocalul,
Dacă fiii-ţi mândri aste le nutresc;                  Politrucii mândrii asta ne servesc;
Căci rămâne stânca, deşi moare valul,          Ei rămân ca stânca unde i-a dus valul,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc.                   Dulce Românie, asta n-o doresc.

Vis de răzbunare negru ca mormântul           Mi-aş dori să-i văd una cu pământul
Spada ta de sânge duşman fumegând,         Fugind aiurea, călcâie fumegând,
Şi deasupra idrei fluture cu vântul                  Din spate să le vină-n ajutor şi vântul,
Visul tău de glorii falnic triumfând,                  Iar eu şi cu soţia în crâşmă triumfând,
Spună lumii large steaguri tricoloare,             Ne vom scalda-n lumini multicolore,
Spună ce-i poporul mare, românesc,             Ii voi şopti în graiul dulce, românesc,
Când s-aprinde sacru candida-i vâlvoare,     Cuvintele ce-au făcut-o să m-adore,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc.                   Dulce Românie asta mi-o doresc.

Îngerul iubirii, îngerul de pace,                      Vor acum sa dea cu min’ la pace,
Pe altarul Vestei tainic surâzând,                  Incearcă să mă-mbroboade surâzând,
Ce pe Marte-n glorii să orbească-l face,       Să m-orbească nu e chip, nu le dau pace,
Când cu lampa-i zboară lumea luminând,     Le suflu-n lampă să nu o văd arzând
El pe sânu-ţi vergin încă să coboare,            Si când printre noi or să coboare,
Guste fericirea raiului ceresc,                        Din paharul cu venin am să-i servesc,
Tu îl strânge-n braţe, tu îi fă altare,               Vom arde durerea noastră în altare,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc.                  Dulce Românie asta mi-o doresc.

Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,              Ce-mi doresc eu mie, dulce Romanie?
Tânără mireasă, mamă cu amor!                 Să-mbătrânesc frumos, să mai fac amor!
Fiii tăi trăiască numai în frăţie                       Să mai simt în mine a tinereţii bărbăţie.
Ca a nopţii stele, ca a zilei zori,                     Să mai pot petrece din noapte pân-n zori.
Viaţa în vecie, glorii, bucurie,                        Să vă presar în suflet câte-o bucurie,
Arme cu tărie, suflet românesc,                    Să mai colid cât pot pe plaiul românesc,
Vis de vitejie, fală şi mândrie,                       Să văd pe chipu-mi renescând mândrie,
Dulce Românie, asta ţi-o doresc!                  Dulce Românie, asta mi-o doresc!

Comentarii
  1. erpronav spune:

    Florin Iordachescu are un volum de versuri „Parodii vesele si triste, La pasa vine un oltean” si in una din poezii spune la final:
    M-am saturat de viata asta toata
    Si ma gandesc s-o curm intantaneu,
    Dar, poate ca-L manii pe Dumnezeu
    Si… poate c-am sa mai iubesc o data

    Toti mai speram cate ceva bun…

Lasă un răspuns

