Despre armonie

Posted: Aprilie 24, 2015 in Scrierile mele

Nu știu cum se interpretează la voi noțiunea de armonie în familie. Dacă este vorba de armonia fonică nu cred că există vreun bărbat să nu i se fii aplicat un timbru „fiscal” la voce: „Mai încet că ne aud vecinii!”. Nevasta te cearta cu „calm” și nu riscă „Ce nevastă nebună are vecinu’!” La noi, în familie, în afara de perioadele în care nu există armonie în rest este numai armonie. Eu o stric, în general, când vin cu câte o contribuție majoră la bunul mers al gospodariei. Mâine este sâmbătă și avem musafiri la masă. Ca deobicei, nevasta la cumpărături, eu la serviciu. Mă suna: „Vrei ceva deosebit?” Răspund invariabil „Nu!” După cinci minute: „Am găsit ceva deosebit”. „Ia!” „E prea scump”. „Nu lua”. După alte cinci minute: „Am găsit ceva la ofertă”. „Ia!” „Termenul de valabilitate e depășit”. „Nu lua”. „Da’ ce sa iau?”. Ce vrei tu, dragă!” Asta reprezintă „concordanța fonică”.
Eu vin de la serviciu, ea de la cumpărături. „Ce vrei să gătesc pentru mâine?” sunt întrebat. Ne-având cunoștinte culinare, altele decât cele de la clasele primare, îi spun invariabil „Ceva bun”. Imi explică, cu cuvintele ei, acel „ceva bun”, o combinație văzută la „Master chef”. Cu cuvintele mele, un fel de „maclavais”. „Știi!” continuă ea „pe marginile farfuriei pun niște paste și în mijloc…”, ceea ce am numit eu maclavais. Cum vă spuneam, de câte ori am o contribuție majoră la bunul mers al gospodăriei stric armonia în familie. I-am spus: „Eu nu l-aș pune la mijloc, l-aș pune în centru”.

Comentarii
  1. Noni spune:

    Doar cu asta nu-s de acord: „Nevasta te cearta cu „calm” și nu riscă
    „Ce nevastă nebună are vecinu’!”…
    La mine aşa era…
    Delectant, de nu se poate! Probabil ca şi mâncarea doamnei dvs….
    Încep să mă enervez! Ştiţi dvs. de ce…

  2. ricamihai13 spune:

    ce mai contează cum e armonia?😉 important este că există , nu? o zi minunată și un weekend și mai și🙂

  3. victor L spune:

    Ai haz; bine ca nevasta a adus si ea ceva in zestre😉

  4. oldhashu spune:

    Cu sau fără armonie, după ‘jde de ani de „armonizare”, vorba tatii: «Rău cu rău, da’ mai rău fără rău🙂

Lasă un răspuns

