N-am avut niciun dubiu

Posted: Mai 14, 2015 in Scrierile mele

Este ziua mea. Venind „proaspăt” de la serviciu, si luat de „prospat”, am fost pus la treabă. Socrul meu, când n-are ce face, se plimbă prin Tuzla, de unde a cumpărat niște răsaduri, să punem și noi câte ceva de-ale gurii în grădina, că de-ale naturii avem, slavă Domnului destule. Avea un dubiu și mi-a mărturisit, spășit, că nu s-a dumirit dacă răsadul este de castraveți sau dovlecei. Știindu-mă tare în cultură, mai ales la cea din agricultură, m-a rugat să mă uit pe net și să-mi dau cu părerea. Asta îi era vrerea. M-am uitat pe net și am comparat răsadul cu produsul finit spunându-i „E grei de dibuit, aici frunzele sunt la maturitate și produsele-s deja…fătate”. Nu l-am înțeles de ce-a plecat aproape supărat că eu, încă de mic, am deosebit cu mult talent, chiar de invidiat, trifoiul de „patrufosiul” iar la păioase eram tătic. Cât erau verzi, mai jos de brâu, erau grâu. Abia când dădeau în spic și n-aveam dicționarul botanic la mine nu punteam să le explic. Singura problemă pe care o am și o recunosc deschis, nu deosebesc rădăcina de patrunjel cu cea de păstârnac. Ce să fac! Ca orice om normal am lipsuri la unele culturi. Nu știam cum să-l împac și după o analiză profundă a culorii frunzei, lungimea tuplinii și mai ales banii pe care i-a plătit m-am dus la el și i-am spus șoptit. „Tataie, n-am niciun dubiu, dacă din răsad nu ies, în veci, dovleci vom avea parte de castraveți perfecți”.

Comentarii

Lasă un răspuns

