Ăștia nu s-au învățat minte

Posted: Iunie 13, 2015 in Scrierile mele

De politicieni m-am săturat. Nu la ăștia mă refer. Azi dimineață, buimac, după o noapte în care am crezut c-am dormit într-un hamac, am coborât în bucătărie unde, pe o farfurie, trebuia să mă aștepte cafeaua. Nu era decât tataia (așa îi zic eu lui socru-meu). El are la un genunchi o boală moștenită de la un unchi, care în jur de patru dimineața, cu putin înainte de a se ridica ceața, are treabă, n-are treabă, îl scoală. Niciodată nu l-am auzit să-și pună ceasul să sune. Cum îl știu, om de treabă, l-am găsit față-n față cu aragazul. Ardea gazul făcând o ciorbî. Tocmai când doream să schimb cu el o vorbă, suparat, probabil de un junghi la genunchi, mi-a zis: „Felul doi il faci tu.”
Ăștia nu s-au învățat minte, mi-am zis în gând, aducându-mi aminte de „Moartea din Agigea”, cum am numit eu o mâncare iute, de mi-au băut toată apa minerală și am fost nevoit să beau vinul sec. Mă înjură și acum, cu fețe ursuze, dând mărunt din buze, de câte ori le vine să se așeaze pe vine. Ascultător din fire, doctor fără-nvinuire, un expert în arta culinară pe care, reducând-o la scară, o am în adene-ul meu, modificând rețetele cunoscute din moși strămoși, m-am gândit să-i fac invidioși, să-i văd odată bucuroși ca la finalul cu „mulțam” să le spun: „Dacă vreți mai am”. Cei ce mă cunosc le spun sincer că recunosc. Nu-ncape nicio vorbă, la masa de prânz, mă bazam pe ciorbă.
Am așezat masa. Am avut grijă să mai pun un pachet cu unt și câteva borcane cu dulceață, toate pe care le aveam în casă. Nici nu vreau sa va spui cu câtă căldură le-am recomandat ciorba de pui. M-au refuzat spunându-mi că-i prea cald. Ce m-a bucurat este că au mâncat tot. La final, nevastă-mea, arborând pe față o urmă de greață mi-a zi: „Măi dragă!” Mi-a fost clar. Nu vorbea ea. „Mâine trebuie să merg la piață, nu mai avem nici unt și nici dulceață”.

Comentarii
  1. Noni spune:

    O proză curgătoare, uşoară, de vară. Ritmată şi rimată.
    Se include în acel viitor volum de umor 100% Nu?

Lasă un răspuns

