Despre veșnicie

Posted: Iulie 4, 2015 in Scrierile mele

Zilele trecute mi-a căzut în mână o carte despre moarte , „Viață după viață” a lui Raymond A. Moody, Jr și mi-am adus aminte de o întâmplare. Era toamna târziu, devreme dimineața. Eu în drum spre Turnu- Severin, la uzina de apă grea pentru care lucram câte ceva. Eram într-o Dacia, singur pe șosea și la Albota, prima localitate după Pitești, într-o curbă, șoseaua cu mâzgă mi-a „umflat” volanul conducându-mă unde a vrut ea, mai exact, pe marginea unei râpe ce dădea într-o arătură, poaspăt făcută pentru cultură. Avantaj râpa. M-am dat de doua ori peste cap și am aterizat pe roți. Avantaj eu. Cerul nu era albastru, era întunecat, ploua. N-am pierdut contactul cu trupul meu. Îl simțeam și aveam să aflu, mai târziu, că două coaste erau rupte. N-am simțit ridicându-se din mine spiritul. N-avea unde. Capota mașinii îmi stătea pe cap. Mi-a fost clar, n-am fost condamnat la moarte.
Platon în „Apologia lui Socrate” pune în „gura” acestuia următoarele cuvinte: „Dar, dacă moartea e doar un somn lipsit de vise.”
Am un viciu și la aproape șaptezeci de ani mai merg la serviciu. Dacă mâine dimineață mi-ar bate în geam tipul cu coasa l-aș trimite să se mai plimbe puțin prin Agigea, că mai am ceva de rezolvat la serviciu. Îmi permit să-l parafrazez pe Platon: dacă moartea este așa, nu este locul cu verdeață, este locul unde nu este nici durere, nici suspin, este doar o noapte veșnică. Extrapolând, veșnicia este o noapte.

Comentarii
  1. Noni spune:

    Nu comentez textul, prea multe dulcegării din partea mea,
    duc la ce am şi eu şi socru dvs….
    Dar mi-aţi amintit, pe când „păstoream” Casa Armatei
    (că eu n-am mers cu Cercul, cum se numeşte acum),
    ei bine, acum 20 de ani, venea un colonel la biliard.
    Mi-a spus ceva care m-a impresionat:
    „Domnule, aş vrea să ştiu exact locul unde o să mor,
    ca să nu trec niciodată pe acolo…”
    M-a impresionat. Şi, două două săptămâni, nici n-a mai apărut…

  2. Tze spune:

    Stiti ca litera N este simbolul infinitului?
    Cunoasteti originea si semnificatia cuvantului NOAPTE? Nu ?

    Iata explicatia:
    In multe limbi europene, cuvantul NOAPTE este format din litera N urmat de numarul 8 in limba respectiva !
    Litera N este simbolul matematic al infinitului, urmat de cifra 8 care simbolizeaza, de asemenea, infinitul.
    Deci, in toate limbile, NOAPTE semnifica uniune de infinit !
    Ainsi, dans toutes les langues, NUIT signifie l’union de l’infini !

    Iata cateva exemple :

    portugheza: noite = n + oito
    engleza: night = n + eight
    germana: nacht = n + acht
    spaniola: noche = n + ocho
    italiana: notte = n + otto
    franceza: nuit = n + huit
    romana: noapte = n + opt

  3. Tze spune:

    Veni-i si eu cu un adaos la parafraza ta,ne-incercand vreo corectie.Pentru mine este tot mai placut sa iubesc lumina fiecarei zile oricat de adumbrita ar fi.Iubesc solstitiul de vara si as scurta intunericul noptilor,sau le-as albi.Eu percep vesnicia ca pe o axa timpului,timp ce mi-a fost daruit prin mamuca mea.Ma stradui sa-mi petrec timpul ce va veni,doar in limitele oferite de fizicul,inevitabil…perisabil,
    Si pentru a nu incheia/sfarsi doar cu speranta…respir! Iata ca am reusit si eu o interpretare a ceea ce aforismul latin „dum spiro,spero”ne marcheaza drumul de urmat.
    Cu ceva mai mult optimism priveste R.Vasilescu-Gyr in strofa din care gust mereu: „Infrant,nu esti atunci cand sangeri/
    Si nici cand ochi’n lacrimi ti-s/
    Cele mai crancene infrangeri/
    Sunt renuntarile la vis!”
    Nu renunta Aronica sa visezi in fiece noapte/vesnicie.
    Sanatate tuturor!

Lasă un răspuns

