Despre zodie

Posted: Iulie 28, 2015 in Scrierile mele

Dumnică, în timp ce mă coceam cocând vinete, urmăream auditiv un post TV. Se discuta despre zodiacul chinezesc. Din curiozitate m-am uitat pe net și am realizat: sunt „Caine de foc”, iar nevastă-mea „Tigru de metal”. Se scria frumos despre noi. Totul este să ai norocul (înainte, verifică-ți horoscopul!) să te potrivești cu aleasa. Concluzia finală a fost: asemanarea era perfectă; amândoi formăm un cuplu ideal; armonie și iubire mare în familie; prosperitate; succes în viață și noroc în afaceri dar cu… „Calul”.

Comentarii
  1. Noni spune:

    Urmând firul logic al povestirii, dacă scrieţi „mă coceam cocând”, trebuia şi „auzeam auditiv”…
    Pentru că sunt în spital (nimic grav, o rană-n talpă + diabet) am scris azi-noapte o zăpăceală
    probabil dată de dureri şi nesomn. Îmi permit s-o postez aici, poate vă smulg un zâmbet…

    MESERIAŞII
    Casa stătea să cadă şi necesita o reparaţie capitală, aşa cum stă să cadă guvernul în capitală. La ce te gândeşti, în primul rând? La bani. Apoi, la nişte buni meseriaşi. Ceva bani am adunat. De când guvernul a scăzut TVA-ul şi a mărit pensiile cu 5 la sută, aş avea de un termopan la gemuleţul de la baie. Ca tot omul, mă scarpin la ceafă şi iau o hotărâre fermă: s-o întreb pe nevastă! „Ia zi, brânduşa mea, cât uşa, cam ce schimbări ai vrea tu la casa noastră, muşcata mea cât o fereastă? Mă rog, din fereastră…” Duios, lăsându-şi într-o parte căpşorul şi-n alta cârpa de şters, orhideea mea întrebă suav: „Schimbări? Pe tine te-aş schimba, pui de că…Ţi-a venit acum pe chelie, şi ce chelie, na na!, să faci din garsonieră vilă!” „Curcubitaceea mea, nu vezi că cade casa pe noi?” „Că ca e cacofonie, dragul meu vultur pleşuv…Apoi, aparte ca pentru ea „Doamne, ce gheare are!” mai rosteşte delicata mea magnolie şi încheie discuţia, academic: „Bâşti de-aci, crinul meu imperial!” Această diafană exprimare m-a făcut să chem pe loc trei meseriaşi, ca căminul nostru conjugal să fie, cu adevărat, magnific, imperial. Au venit trei…oşi.
    Ştiu că nu ştiţi ce sunt. Sunt terminaţiile de la: soioşi, jegoşi, răpciugoşi şi – mai ales – puturoşi.
    În trei zile au terminat…trei damigene cu vin! În alte trei, au şters o uşă şi-aapoi au şters-o.
    Doamne, ce m-am bucurat, când narcisa mea îmbobocită a găsit şi baia terminată.
    Faianţa, gresia, lambriurile, o mănuşă şi-un fes erau toate, grămadă în cadă
    M-a strigat, cu trilul ei de Archaeopteryx fosillas: “Mormolocule, ce fac „ulele” astea din căsuţa noastră, cuibuşor de lab…ili, care se termină-n agii? Dă-i afară sau te dau afară, inubliabilă paragladină!”
    Şi-aşa am rămas, fără balcon, debara, uşă la dormitor şi fără acoperiş, dar am în curte o tonă de prundiş! Şi-un zbenghi în frunte, de la adorabila mea chiparosa musculosa…

    • aronpetru spune:

      Noni ! Multă sănătate.
      Că când ieși, adică ca nou, să nu-ți găsești perecum o baracă casa.
      Că carevasăzică meseriașii , bașca că strică, nu fac nimica și, că care-ntreacăt fie spus, iți iau banii și s-au dus.

Lasă un răspuns

