„…un puseu, trifazic”

Posted: Decembrie 27, 2015 in Scrierile mele

Recunosc. M-a mâncat undeva și în loc să mă scarpin am citit. Accesasem „Clubul epigramiștilor”. Dacă mă intrebați unde au sediul nu pot să vă răspund. Regret profund. Cred că unii sunt născuți-crescuți în Vășcauți. După prozodie unii ar fi din Orăștie sau din Baia Sprie. Am încercat o critică onestă cum că ceea ce scriu nu sunt epigrame…
Un oarecare, din Vânju Mare, ofensat de atâta criticat a postat: „nu v-a plăcut nimic din ceea ce au scris, membri cunoscuți !” Aș completa cu: din Constanța până-n Rădăuți.
Un altul, roșu, de indignare, în obrajor, probabil din Târgu Bujor m-a admonestat: „nu vă place ce scrie alții…”.
O „epigramistă”, care nu era la mine pe listă, o temerară, pobabil, din Lehliu Gară, mi-a dat replica c-o „epigramă”. Dramă: „Și să fie sacul plin rime,/De idei și prozodie./Alții precum noi/Nici să nu mai fie”. Cât adevar grăita doamna. M-a surprins. N-a găsit o rimă le „rime”. Știu una mai recentă, dar indecentă, un supranume la mulțime…
Mai ceva ca aia scrisă între doua trenuri din Legliu Gară a fost cea primită din Gătaia. O reproduc cu prozodia autorului: „Uni-au fost la discotecă,/Și, ce-au mai dansat…/Eu, am fost la…enotecă,/Și m-am îmbătat…!!!” De la asta pâna a mă acuza pe mine că aș fi beat nu a fost decât un pas. Cred ca domnul care a ticluit-o a lucrat la Vin-Alcool. Îl cunoștea pe Bachus. A făcut rima la Aron cu un telefon. Se potrivea mai bine „beton”, precum la Marcu…arcu și la Năvodari…pescari. Dacă ești din Ploiești, să ne trăiești!
Am să închei cu versurile unui binecunoscut, din Agigea până în Sascut: „…Un lucru o să pară și mai tragic…/Românii nicăieri,nu vor avea comunitate,/Când capra din vecini, răpusă-i de un puseu,trifazic..!”

Lasă un răspuns

