Suntem cei mai buni…

Posted: Martie 7, 2016 in Scrierile mele

Nu mi-au plăcut niciodată pisicile. Într-o zi, în mijlocul curtii, dau nas în nas cu o pisică. O știam. Era una din gașca lui nea Costică. Îmi traversa curtea pe gard. Șontâc-șontâc, părea un babalâc. Are lipsa o labă de la un picior din spate.
Ne-am privit, ochi în ochi, câteva minute, suficient să ne dăm seama că nu ne plăceam reciproc. A avut noroc.
M-am dus la frigider, un fel de magazin almentar second hand, de unde am tăiat o felie de salam, din ăla pe care-l mai aveam și i-am aruncat-o sub bărbie. Mi-am dat seama că e motan când mi-a întors spatele. În timp ce îngurcita o nouă felie de salam i-am legat sub coadă o etichetă. Ideea mi-a venit de la o precupeață ce vindea ouă în piață, „Sunt motan, vă rog, nu mai pipăiți ouăle !”
Motanul a renunțat la parte din felia de salam, a dat un număr nemăsurabil de tărcoale, în formă de spirale și cu mare iuțeală spre zona dorsală. După o piruetă ca în Lacul lebedelor, care ar fi făcut-o să roșească chiar și pe Anna Plavova, m-a privit cu pupile făcute brici. Din labele din față, sub formă de pungi, a scos câteva „cuțite” lungi și în timp ce din faringe mă avertiza cu un miorlăit mi-a crestat o mână până a dat de sânge. Zona mă ustura de parcă, toată viața, pisica ar fi fost la cules de ardei pentru făcut paprika. Ne-am mai privit un timp, în tăcere, după care am plecat amândoi, sub scut, de parcă nici nu ne-am fi cunoscut.
De atunci, suntem cei mai buni … dușmani.

Comentarii
  1. Vergil Bogdan spune:

    Am fost inspirat; ai mei sunt plecati si eu am liniste sa te citesc; pacat de tipul p…ut in inginerie!!!

Lasă un răspuns

