Bunicule, de ce …?!

Posted: Iulie 14, 2016 in Scrierile mele

Eu si AlessiaOaspeți de seamă în Agigea. Fiică-mea, cea mare, nepoata, trecută un pic de trei ani și cuscra. Nepoata mea este la momentul întrebărilor „De ce?” Căldura mare. Eram în chioșcul din curte când o briza ne-a mai răcorit și cuscra nevând altceva mai bun de rostit, a spus:
-Ce bine este când mai bate puțin vântul.
Nepoata mea a prins ideea din zbor și o aud:
-Bunicule, de ce bate vântul!?
M-am coborât la nivelul ei și i-am explicat.
-Draga Moșului (în Ardeal la bunic i se spune Moșu’) cauza principală a formării vântului este diferența presiunii atmosferice între două zone cu temperaturi diferite. În zona cu temperaturi mai ridicate, aerul fiind mai ușor se ridica și golul lăsat este umplut de aerul din zona mai rece.
Fiica-mea a început să râdă, cuscra nu știa ce să creadă, doar nepoțica mă asculta cu atenție și, nu știu de ce, m-a surpins întrebarea ei:
-Bunicule, da de ce bate vântul!?

Comentarii
  1. Vergil Bogdan spune:

    Sa-ti traiasca! Ce te faci cand va trece la alte intrebari? Apropo, de ce nu bate vantul cand vrem noi, asa, sa mai faca putina ordine pe ici, pe colo si sa ne mai racorim si noi?

Lasă un răspuns

