Despre RCA

Posted: Septembrie 28, 2016 in Scrierile mele

Aud că una persoană, șefă la Carpatica, avea salariul anual cam cât peste 2000 de mașini plătitoare de RCA. Ce dracu făcea femeia asta pentru 29000 Euro pe lună? Explicabil falimentul ținând cont de cât le mai lua și nea Misu & Co la ASF. A fost o perioadă când am refuzat să plătesc acest RCA. Circulam regulamentar să nu dau poliției ocazia de a mă opri în trafic. Cu toate acestea am avut nenorocul la o trecere de pietoni, pe care o dată pe săptămână mai trecea câte o persoană, mă rog, în acea zi a fost o cucoană. Cel din fata mea, un șofer mai tânăr, a frânat brusc. Eu, neatent, i-am „tras-o”. Am ieșit amândoi din mașină. Eu liniștit, ca după un ațipit, el roșu la față , bun de trimis pentru transplant de piele la spitalul de arși. În timp ce mă gândeam din care bucă să-i ofer „materialul” necesar, tresar admirând perfecțiunea armonizării porbagajului cu instrumentul lui Fărimiță Lambru iar el, păgubitul, care n-auzise de Fărimiță Lambru, n-a prea fost încântat de „armonizare”, probabil, datorită unor mici imperfecțiuni, pe ici pe colo. Cu o față de borcan umplut cu gogoșari, transfarmată de rictus într-o pătlăgică mănată mi-a spus: „Hai la poliție!” N-aveam RCA și i-am plătit reparația. M-a costat mult mai puțin decât îmi furau cei de la Carpatica. Au trecut ani buni de atunci și n-am mai avut accidente. RCA-ul a tot crescut.
Nu înțeleg de ce este obligatoriu să plătim acest RCA, umplând buzunarele celor care nu au decât meritul de a ne umfla banii? Șoferii vor fi mai atenți la circulația pe sosea. Mai puține accidente. În caz de daune și le vor plăti din buzunar. Nu va fi nicio diferență, din acest punct de vedere, chiar dacă ai asigurarea plătită. Tot „plătescu” te numești. Ei vor găsi suficiente motive să nu te despăgubească.
O casă are nevoie, printre altele, de curent electric și apă. Odată cu curentul, avem n-avem televizor, plătim televiziunea națională. Mie teama sa nu le treacă politrucilor prin cap, avem n-avem mașina să apară RCA-ul pe chitanța de plată pentru apă.

Comentarii
  1. Noni spune:

    Eclatant, ca luminare.
    Delectant, la umor.
    Deranjant, ca situaţie.

Lasă un răspuns

