Cu ridicata și cu amănuntul

Posted: Decembrie 27, 2016 in Scrierile mele

Sunt sărbători. A trecut Crăciunul, vine Anul Nou. Unii se ocupă „cu ridicata și cu amănuntul”. Chestia „cu ridicata” am auzit-o la televiziunea lui Ghiță. Pe „burta” știrilor citești numai bombe. De data asta am fost curios. După o lungă pauză de publicitate despre bucate a apărut prezentatorul, care a dat foc la fitilul bombei: „Guvernul Cioloș a ridicat din visterie un miliard”. „Analiștii”: Bambilici sau Scremetici, un urmaș de-al lui Ilici și un reporter militar Ploșniță, Ploștină, Prișniță sau cum i-or mai chema (am un „platfus”) au înfierat cu mânie proletară „ridicata” guvernului Cioloș. Ce-au uitat să ne spună, prezentatorul și „analiștii”, a fost „cu amănuntul”. La ce s-au folosit acești bani. Nu-mi rămâne decât să fabulez. Reformulez, să-mi imaginez. Guvernanții, până se hotărește Johannis, și-or fi plătit un sejur la Miami, să facă surf pe un tsunami cald, pregătit de Donald Trump.
Ca și Cioloș, m-am ocupat și eu „cu ridicata” . I-am ridicat tensiunea nevaste-mii citindu-i câteva facturi. „Cu amănuntul’”, pot să va spun că am reușit să i-o stabilizez la 20. N-am putut mai mult și asta, probabil, până-mi vine pensia din ianuarie, când o vom aștepta pe cea din februarie.
Socrul meu a avut o cădere de tensiune. „Cu ridicata”, la el a fost mai simplu. „Cu amănuntul”, pot să vă spun că nu-i plac animalele în casă. I-am băgat o pisică-n dormitor și i-am ridicat-o la normal.
Concluzia este simplă: bomba „cu ridicata” este un fâs dacă nu este condimentată „cu amănuntul”.

Comentarii
  1. Aglaia Dimofte spune:

    Bravo! Scrierile tale sunt o terapie si pentru tine si pentru cei care le citesc. Doresc sa te informez ca si eu imi desfasor existenta de la o pensie la alta, nu imi este rusine. Sa reusim sa o asteptam multi ani cu sanatate si bcurie. Toate cele mai bune!

Lasă un răspuns

