Arhivă pentru martie 30, 2013

La Gura Humorului

Posted: martie 30, 2013 in Scrierile mele

Nu m-am simţit bine în ultimele zile. Nu ale mele, ale săptămînii. Auzind de minunea de la un spital din Gura Humorului am dat o fugă până acolo. La intrare, lume multa şi după cum se înghesuiau,…oameni puţini. L-am întrebat pe unul, care mi s-a parut mai amabil, după faţă şi după port “Ce se întâmplă ?”. “Coboară primul pacient” mi-a răspuns, “noi suntem rudele şi vrem să vedem minunea. Cică intri în el bolnav şi când ajungi la parter ieşi sănătos.” Mă miram eu să fie un lift oarecare. I s-a tăiat panglică tricoloră. La inaugurare a fost sfinţit de un sobor de preoţi şi am văzut o mulţime de parlamentari şi oficialităţi locale cum n-am mai văzut decât la bufetul Parlamentului, când s-a votat bugetul. Ponta a lipsit că era la “Românii au talent”. Il imita pe purtătorul de cuvânt al Guvernului. A primit trei de “Da” şi a rânjit, în felul lui specific, de bucurie. Deci, era aşa cum am bănuit. O minune de lift, sau, mă rog, un lift de toată minunea. “Aşa multe rude are primul pacient?” O întrebare, care mi-a scăpat fără să vreau. “Ah, nu, sunt şi vecinii de gradul întâi.” Tocmai vream să-mi explice, când a continuat “Sunt ăia ce stau pe o rază de cinci sute de metri de la casa bolnavului. Primarul a supus chestiunea la vot în Consiliu şi ca să mărească bugetul local le-au cerut să se legitimeze cu o copie legalizată după cadastru.” “Cum se ajunde la liftul ăsta?” Il întreb, aşa mai indiferent, ca şi cum nu m-ar interesa prea tare. “Ăsta se ia de la ultimul etaj. Funcţionează numai pe coborâre. Informaţii suplimentare le găsiţi pe afişul de la intrare. Nu, nu aici, la intrarea în oraş.” M-am întors la intrarea în oraş şi ce-am citit, am transcris pentru informarea dumneavoastră. Accesul la intrarea în lift se face pe trei căi, pentru a se evita îmbulzeala şi a se face o preselecţie a bolnavilor. Cei ce suferă de arsuri interioare şi exterioare vor folosi scara de incendiu. Cei ce au suferit accidente în câmpul muncii sau la munca câmpului vor folosi scara de serviciu. Cei ce au probleme interne vor folosi scara interioară.
M-am simţit mişcat. Cum să nu fii mişcat de prima panglică tricoloră tăiată de “uselişti”, pe anul în curs, în postul Paştelui, pentru binele omului?! Nu, nu asta m-a mişcat. M-a mişcat nevastă-mea “Schimba partea c-ai început să sforăi”.