Arhivă pentru iunie 26, 2012

„Crastravetele”

Posted: iunie 26, 2012 in Scrierile mele

„O femeie m-a determinat să m-apuc de băut şi eu n-am avut nici măcar bunul simţ să-i mulţumesc” Am vrut să scriu în loc de „băut”, „scris”, schimbând un singur cuvânt dar, m-aţi fi acuzat că l-am plagiat pe WC Fileds. Totuşi, este adevărat, o femieie m-a determintat să m-apuc de scris. N-ai talent şi decât să freci menta, scrie. Cred că aşa voi începe toate postările mele. Dar, pentru că tot este vorba de plagiat, mi-am propus azi să-l plagiez pe Caragiale care, s-a inspirat în scrieri din viaţa politică a vremii sale, ce nu-s departe de vremea mea. M-am oprit la Mariu Chicoş Rostogan, ce-şi începea ora de clasă, bătând cu-n ciocan de lemn în masă, „Silenţium prostovanilor”. Politicienii, de azi şi ăia de ieri, sunt ca ăla cu „crastavetele”, au o lecţie învăţată şi orice îi întrebi o iau încet pe arătură până dau de „crastravete”, ăla din familia Curcubitaceae, de culoare galben-verzui, ca-n final să aflăm şi ceva concret, c-ar conţine foarte multă apă (aici, nu-l bag în seamă pe Severin). Aşa este politica, conţine prea multă apă, doar şedintele Guvernului Ponta, au numai 75 la suta dar, nu e prea târziu, simt că vor tinde spre 98 la sută.
Aşa cum spuneam mai „jos” (e un citat, deci nu-i plagiat), politicianul dacă nu bate „câmpii” nu-i politician şi totul e să n-o dea de gard sau să-şi completeze „dizertaţia” cu o „cestiune” ce n-are subiect şi predicat la ce a fost el întrebat. De aici începe dandanaua şi beleaua de se miră, ca „prostul”, c-ar avea ceva lumea cu el, motiv pentru care îi recomand cu căldură, să se rezume la „crastavete”.
Nu ţin minte să-l fi întrebat cineva pe Ponta, cu ce viteză, în drum spre Predeal, va face Guvernul. Nu ţin minte să-l fi întrebat cineva pe Ponta dacă, noul Guvern va fi tot plin de hoţi ca şi celelelte. Cred că dacă era politician si „rânjea” mai puţin ar fi dat un raspuns mai elevat, nu că-l face în 30 de secunde şi c-ar fi cel mai cinstit, ci ar fi putut începe cu argumente, că o „implementare” guvernamentală nu seamănă cu plantarea de „crastaveţi”, de unde putea dezvolta subiectul, legat de familie, de culoarea galben-verzui şi ar fi fost de lăudat de înţelepciunea lui iar, noi, n-aveam subiecte de criticat. Nu ar fi fost pus în situaţia de a preciza „Nu înseamnă că eu o să pun numai ingeri în funcţie, că nu am cum, din 150 de oameni să fie 150 de oameni perfecţi.” Corect ar fi fost să ne demonstreze afirmaţia şi în procente. Acum îmi explic de ce a apelat şi la „iad” unde „păcătoşii sunt valorificaţi la maxim” şi l-a numit pe Grăjdan. De aici până a ne face pe noi, ăştia care l-am criticat, anormali şi lipsiţi de bun simt n-a fost decât un pas „nu vreau să mă scuz, pentru că nu m-a acuzat cineva normal, cineva de bun simţ”.
Nu ţin minte să-l fi întrebat cineva pe Ponta, de unde va conduce Guvernul şi chiar de l-ar fi întrebat, ar fi putut răspunde, evident din Palatul Victoria, doar nu dintr-o seră unde se cultivă „crastraveţi” şi ar fi ajuns la subiectul pe care ar fi putut să-l dezvolte fără s-o dea de gard. Problema asta e de discutat şi aş avea multe exemple să vă dau, că nu-l cred. S-a instalat la o „tijghea” de undea-a-nceput să ne vândă „crastraveţi”.
Nu ţin minte să-l fi intrebat cineva de Bruxelles, la sosirea din Austria, n-ar fi avut sens. Dar un ziarist, probabil băsist, l-a întrebat ce părere are de acuzaţia de plagiat. In locul lui Ponta, eu aş fi divagat puţin şi aş fi dat ca exemplu nectarina, un fruct nou rezultat dintr-o combinaţie de piersic cu prun şi uşor-uşor, aş fi alunecat spre tulpini până la vrej de unde, cu puţin talent, vorbind tot de-un fruct, ajungeam la „crastravete”. El, nu! Eu tot merg la Bruxelles.
Nu ţin minte să-l fi întrebat cineva, cum se simte Băsescu când, de fapt era la spital să vadă cum se simte Năstase care, tocmai atentase lui viaţa lui (na, iar mi-am adus aminte de bancul cu ţară de căcat, atentate de căcat). Dacă nu putea să spună nimic de Nastase, nu putea da detalii nici despre rană, nici despre stare, putea foarte simplu s-o dea cu durerea ce-o simţea, să fi vorbit de îngrijorare, ca şi cum ar avea un morcov undeva şi uite-aşa, de la morcov până la „crastravete” mai era un pas. El, nu! Cred că se simte bine Băsescu. Păi, tot ce-ai spus tu pe seama Justiţie şi că nu comentezi deciziile ei e varză. Na, încă puţin şi ajung şi eu la „crastravete”.
Domnule Ponta, iţi dă un sfat, un om mai bătrân, învaţă, măi dragă, bine, lecţia cu „crastravetele”, te scoate din orice rahat. Iţi dau un exemplu şi de data asta am terminat. Dacă nu poţi mării salariile, dacă nu poţi da banii înapoi la pensionari, micşorează TVA-ul la „crastravete” şi vor avea românii ceva de pus pe masă.