In ce ţară trăim !?

Posted: iunie 24, 2012 in Scrierile mele

Astăzi nu sunt în apele mele. Poate căldura de-afară, poate un e-amil primit de la cineva care nu-mi poate da replica pe blog şi mă chinui să văd cum dracu, de ce unii pot şi el nu. N-am făcut nimic ieşit din comun. Blogul nu mi l-am făcut eu. Nu mă pricep decât să butonez şi am specificat că nu voi cenzura nimic şi dacă este cineva care a făcut un comentariu şi eu l-am dat la gunoi, îl rog să intervină.

E foarte cald, poti să-ţi faci ouă ochiuri pe asfalt. E trist, un om a murit pe plajă stând la soare, ce-o fi fost în capul lui? M-am retras în birou şi m-am apucat de scris, ca un proscris, un fel de condamnat să aud toate belele în care-am intrat. Stimaţi cititori şi stimate cititoare “ va fac o confidenţă, am o nouă dragoste, iubesc tenisul”. Romania a ajuns un teren de tennis, cu zgură albastra, ca situaţia noastră şi ne uimim, în ce ţară trăim. Am deseori şi repet, nu sunt membrul niciunui partid, nu ţin cu nimeni, ţin cu regulile şi vreau să fie respectate. Sunt de profesie inginer, constructor de nave şi am făcut facultatea nu să am şi eu o diplomă. Am făcut-o să profesez şi nimeni, dintre cei ce mă cunosc, nu mă poate acuza că n-am făcut-o. Cum să nut e revolţi cand una se spune şi alta se face. V-aduc aminte declaraţia lui Ponta privind relaţia lui cu Instituţiile statului, vor fi constituţionale. De aici am de gând să plec.
Preşedentia tinde să devină un iatac cu baldachin pentru unul crin. Parcă-l şi văd întins pe spate, îmbracat pe jumatate şi înconjurat de tinere bălaie ce îi fac vânt cu evantaie. Păi, cum să nu fie aşa când încă de pe-acuma i se taie cherosenul, gata cu plimbări cu avionul, mâine i se va taia benzina, gata şi cu limuzina. Cât despre anumite cereri, vor fi ca nişte aşi în tenis, n-are voie nici să comenteze darmite să riposteze şi sa le facă “ghem”, va risca o eliminare din joc, aşa cum ameninţă un “co” din usele, pe nume crin. Mie mi-a plăcut Hasoti, ce nu mi-a plăcut, nu mi-a plăcut crin căruia, ca de obicei, i-a sunat ceasul prea târziu.
Executivul este condus de-un COPY-LAŞ. O lume-ntreagă a aflat de plagiat. Cum poţi să ai un premier despre care un jurnalist austriac scrie “ Pare-se că un premier român trebuie să fie prins, mai întâi, furând argintărie la un summit UE pentru ca lumea să înţeleagă cine este el” Aia vor avea bun simţ să-i se dea tacâmuri de unică folosinţă, asta, pentru a se evita un nou scandal internaţional Cum mai are nas să se ducă la Bruxelles? Cum poţi să ai un premier care, pune Guvernul României într-o situaţie penibilă, trimiţând o scrisoare la Nature, spunându-le că s-au bagat într-o chestie politică. Am scris, mai zilele trecute, copy-laş-ul ar fi trebuit să dea în judecată publicaţia şi sunt întrebat, eu, dacă am dat pe cineva în judecată care, m-a împiedicat ţn drumul meu. NU. I-am zis ceva de Doamne-ajută şi mi-am văzut de drum. Păi, altfel, cum?. Eu nu eram premierul Romăniei, pe cine reprezentam eu, şi-mi aduc aminte de-o replică dintr-un film “cine vă recomandă?” “Familia”. La noi orice acuzaţie împotriva unui politician, chiar daca-i penală, chiar plagiat, devine în mod automat, proces politic. Uslaşilor, vă amintesc Articolul 16 “Egalitatea în drepturi” din Constituţia României care, specifică : (1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.(2) Nimeni nu este mai presus de lege. Cum poţi s-o acuzi şi chiar să scri în derâdere, făcând apel la fizicul şi înfăţişarea Doamnei Macovei care , e drept nu aduce a Esca, Vântur şi nici ca Udrea (astea mi-au venit în minte) care, cere respectarea regulilor din România. Daca eşti pedelist n-ai voie să ceri respectarea statului de drept. Eu, nu sunt înregimentat în nicun partid dar cer raspicat, RESPECTATI REGULILE SATATULUI DE DREPT. Sunt inginer şi dacă nu respect procedura se dărâmă şandramaua. Asta faceţi, voi uslaşii, în loc să puneţi umărul să mai dregeţi căte ceva vreţi să dărâmaţi complet şandramaua. Mai vine şi Sova, ala cu holocaustul, trimis la studii in State de copy-laş să ne spună că Doamna e plină de ură şi cu idei staliniste. Ii dau dreptate Doamnei sunt şi eu plin de ură şi stalinist Aştia sunteti voi, uslaşii, dacă unii sunt anchetaţi sau chiar condamnaţi ieşiţi în stradă să-l apăraţi, că iar mă inervez când, mi-aduc aminte de unul care a simulat un infarct şi acum Năstase care, a simulat un suicid. Să nu-mi spuneţi voi, uslaşii, că nu l-a simulat şi că un glont de 38 a fost deviat de mărul lui Adam? Păi, “asta e barbat!”, cum ni se spune pe antene. Spuneţi-mi că nu mai trebuie respectate legile ţării, spuneţi-mi că oamenii voştri sunt deasupra lor şi voi face apel la toti puşcăriaşii din Romănia să se înscrie în partidul vostru, că asta vreţi voi, că sunteţi tari acum pe cai mari, eu as zice, măgari mari.
Am aflat, tot de curand, că a treia putere în stat ar fi pensionarii militari, de la unul Dogaru. S-au aliat cu uslaşii. De ce credeţi? Pentru bani. Pe nimeni nu interesează încontro mergem, doar pomeni electorale. Si-o să fie şi mai bine.
Aş spune şi câteva cuvinte despre Justiţie dar, mă abţin. Aud c-ar fi o mare victorie condamnare lui Năstase. Nu cred. O veţi pune voi cu botul pe labe. Uslasii vor fi achitaţi şi condamnaţi adversarii. Voi sunteţi ăia cinstiţii. Aşa vă place vouă, să fie, legea în România. Voi sunteti mai presus de lege. Vreau să-ţi atrag atenţia, cititorule, nu mă interesează ce-a fost, trecutul este trecut, timpul pierdut e timp pierdut, mă interesează prezentul şi viitorul meu, a copiilor şi nepoţilor mei. Aţi adus la guvernare cel mai cinstit Guvern din România. No comment, vorba englezului. Arestaţii mă, pe toţi care-au încălcat legea sau au furat dar, începeti cu voi, ca să vă cred.
Despre a patra putere în stat, presa, nu pot să spun decat un singur lucru: stau pe canapea alături de nevastă, cu telecomanda-n mână şi-o întreb “cu ce post TV vrei sa te manipulez astăzi?” Dar nici aici nu pot să mă abţin să-ţi spun, cititorule, nu mi se pare normal, vezi cazul Diaconu, să spui tu, un candidat uslamist la preşedenţie că presa e de vină în cazul lui.
S-a răcorit afară, m-am răcorit şi eu.

Comentarii
  1. Gigi Boros spune:

    Am o singura nedumerire si te rog BaAroane sa ma scoti din ceata.Daca dovezile erau asa de clare la Nastase de ce spune judecatorul ca probele sunt indirecte dar trebuie condamnat.Cam suna a caragiale”curat neconstitutional da’umfla-l”(am pus ghilimele sa nu fiu acuzat de plagiat).Si in al doi-lea rand,daca pedeapsa pentru ce a facut Nastase(art.13 din legea 78/2000)este de la unu la cinci ani,de ce a durat procesul 8(opt)ani.E noaptea mintii,nu mai pricepp nimic.Are cineva in tara asta puterea sa faca dreptate(sau lumina)
    Chestia cu lumina mi-a adus aminte de ceva ce-mi spunea mama(Dumnezeu s-o ierte si s-o odhneasca):La o sedinta de partid a venit un tip de la centru.Si de,om important,a fost omenit cu de toate inainte de sedinta in care se analizau niste fapte comise nu tocmai in spiritul moralei de partid.Si a ajuns la sedintza,mai mult beat decat viu.Si toata sedinta,in care a dormitat cu sarg pe masa prezidiului( e drept numai cu capul),spunea din cand in cand”Am venit aici sa facem lumina”(incheiat citatul)si,vorba mamei,a facut lumina cat o lampa de numarul 5(din acelea cu gaz lampant si fitil)Parca se potriveste la fix cu cei care tot incearca sa faca lumina in diferite probleme care macina societatea romaneasca.Mie imi expira cartea de identitate in 2067 si voi trai pana atunci numai si numai sa vad cine a apucat sa faca lumina si care este numarul lampii.

    • aronpetru spune:

      Eu n-am citi dosarul lui Nastase. Vreau sa-ti spun ca nu ma intereseaza dar, nu cred ca este usa de biserica. Daca l-au judecat aiurea e dreptul lui sa protesteze la CEDO. Cati oameni din tara asta n-au fost inchisi pe degeaba si nimeni nu si-a inscenat suicid. S-au predat si au luptat mai departe. Daca vrem sa avem un stat de drept trebuie sa respectam legea. Nu ne opreste nimeni sa ne batem pana-n panzele albe. Dar ce se intampal cu acest Nastase mi se pare penibil. Nimeni nu ne spune ce rani are, n-avem niciun comunicat oficial. Lumea il plange. Daca ridici vocea si spui ca „nimeni nu e mai presus de lege” ti se sare-n cap, Vrei sa-ti dau exemple de oameni care-au furat de foame si au fost condamnati? Cine e Nastase? Spune-mi tu ca eu nu mai inteleg nimic. Circula pe net o multime de variante ale simularii. De ce nu ni se inchide gura cu un comunicat? Sa dea domnul sa traim pana la expirarea cartii de identitate, in tara asta, nu in alta.

    • Nora spune:

      Si vreau sa-ti mai spun ceva, Rade Europa de noi. Licceni la BAC, in Franta au primit un subiect legat de mangleala din Romania. Nu va fi mult pana vor primi o dizertatie despre plagiat cu recomandare „nu faceti ca Ponta” Asta-i tara in care traim.

    • Aron spune:

      Iti mai spun ceva. Am ajuns de ras in Europa. Pana si liceenii de la BAC-ul din Franta au primit un subiect de management legat de mangleala din Romania. Nu m-as mira sa mai apara dizertatii despre plagiat cu recomandarea „nu copiati ca Ponta”. Intr-o librarie din Romania la o lansare de carte, un referent a subliniat „autorul n-a copiat nici-un rand”. Se rade peste tot, iar ei, mucles. Asta-i tara in care traim.

  2. Ladzi Beretz spune:

    De ce sunt blocat si nu pot sa las commenturi? e al 4-lea mesaj….

  3. Ladzi Beretz spune:

    cauta prin spam, te rog, si daca-l consideri important, sau daca e complet, urca-l matale, ca eu efectiv nu am cum s-o fac, plus ca nu-mi mai amintesc ce am scris atunci…Refuzul site-ului de a-mi primi mesajele mi-a intunecat memoria si constiintza :D:))))

  4. Ladzi Beretz spune:

    pai care e mail-ul corect?
    sa inteleg ca anteriorul n-a ajuns?

  5. Ladzi Beretz spune:

    ROZA… la cei 108 ani ai mei, permite-mi sa mai uit, din cind in cind 😀

  6. Ladzi Beretz spune:

    Pe bunicul meu il chema ARON, era din LOGOJ si n-am apucat sa-l vad decit in poze…a murit cu un an inainte sa ma nasc eu, din cauza unei aprinderi pulmonare, si desi doar ce aparuse penicilina, trebuia cu o saptamana mai devreme sa-i parvina ca sa fie salvat….eu tot regret ca m-am nascut in zilele astea tulburi, sustinind ca mai bine era prin 1600, cind nu stiai de diabet, cancer sau sida, bine, ultimele doua nu ma caracterizeaza, mincai sanatos si ecologic, nu era poluare si atita stress si socotesc ca era mai sanatos sa stai in natura decit sa intepenesti pe un scaun in fata PC-ului sau a TV-ului…sunt sigur ca intrigile lipseau, lumea era mai cinstita, mai dreapta in judecati si mai credincioasa…cu ce ma incalzeste ca stiu ca s-a ajuns pe luna? eu chiar nu cred, spre pilda, si asa sa fie, misterele inca nu au fost elucidate…ni se da cu lingurita de frica sa nu ne inecam cu adevarul…vai, ce conducatori grijulii avem :)…Secretele cu care au plecat M.Monroe, Kenedy, avioanele invizibile, laserul si alte arme superioare, inclusiv aceste PC-uri, toate au fost apanajul anilor ’40 – ’50 -’60. conform teoriilor conspirationiste, facute si astea de grijulii lumii, abia dupa 50 de ani avem acces la adevarurile care se…permit…
    Pai daca PC-urile de azi au fost inventate si folosite acu 50 de ani, avioanele la fel, TV-urile , laser-ul, etc, iti poti imagina la ce nivel au ajuns azi statele avansate? si noi traim precum cãrtitele pe sub pamint, rar cind mai scoatem capul la aer si atunci suntem ORBI la ce ar trebui sa vedem…unii dintre noi. Romanii au salarii jenant de mari sau pensii imense, de ordinul miilor de euro, iar altii traiesc cu salarii de 1600 ron – oameni cu studii superioare, sau pensionari cu 500 ron…Si atunci cum sa fie echitate si egalitate, chiar si-n opinii..Pãi intr-un fel gindeste un imbuibat, sanatos, caruia nu-i lipseste nimic si total diferit un amarit care isi duce traiul de pe o zi pe alta…si ma intreb cu groaza, cit o mai tinem asa? cit cheag sa mai aibe romanul? cite rezerve mai avem???

    • Aron spune:

      Am un prieten din Lugoj. Bogdan Virgil. Taica-meu e din Covasna, satul Belin. La el in casa se vorbea ungureste. Mai stiu si eu cate ceva

  7. Ladzi Beretz spune:

    Ehh, ideea era alta, aia cu bunicu a fo o introducere suptila :D…glumesc si in scris de multe ori…viata ii scurta si cacata precum scara de la cotetul de gaini, asa ca nu trebuie sa fim incrincenati, dar…..ne inghesuie de multe ori realitatea si duritatea vietii

  8. Ladzi Beretz spune:

    http://www.facebook.com/pages/Robert-Turcescu/241767609169043

    si in genere poti citi ultimele mele commenturi de ieri si azi….io zic ca merita 😉

  9. Ladzi Beretz spune:

    PARADIGME:

    – Daca lu’ nastase ii este bine, apoi NU e de bine – trebuie sa mearga la bulãu
    – Daca lu’ nastase ii este rau, apoi e de bine – se mai amina bulãu’ da’ tot il face.

    – Daca e dus la Rahova e de bine – are TV in rezerva, ca doar n-o sta in salon
    – Daca e dus la Jilava e de rau – acolo TV-urile n-au telecomanda, trebuie sa te apleci sa schimbi postu’

    – Daca nastase a vrut sa se sinucida, apoi e de rau – numai un om bolnav ar face asa ceva.
    – Daca nastase nu a vrut sa se sinucida, apoi e de bine – el e sanatos dar avem multi bolnavi care l-au ajutat s-o faca.

Lasă un comentariu